KORT

Bulder med Black Metal: – Skal være et steg foran

Digitalkonseptet Bulder vurderer nå å lansere et svart metallkort til sine kunder.

Nicolai Hope-Møller, produktsjef for app i Bulder.
Publisert Sist oppdatert

Bulder, digitalkonseptet som er eid av Sparebanken Vest, har nå gått ut til sine kunder med et tilbud om å kjøpe et spesialkort. Et metallkort i svart, som banken har valgt å kalle «Black Metal».

– Det er måten vi skal levere bank på. Vi skal være et steg foran og prøve nye ting. Foreløpig er vi ute og sier at de som ønsker, kan bestille. Så ser vi hvor mange det blir, før vi eventuelt produserer dette, sier leder for produkt i Bulder, Nicolai Hope Møller til BankShift.

Foreløpig skriver Bulder på sine sider at når det er 500 kunder som har bestilt kortet, vil banken produsere dem.

– Norge er jo utstyrskongens land, så at det ikke finnes flere metallkort enn det gjør, er litt overraskende. Vi ser at dette er populært i blant annet mitt hjemland, som er Danmark, så vi forventer at det skal bli populært i Norge og, sier Møller.

Det er ikke så mye informasjon Bulder kan gi, men Møller drister seg til å fortelle at det er en tanke bak navnet.

– Ja, vi kan ikke si så mye ennå, men det er noen tydelig valg. Vi tenker at kortet skal brukes til opplevelser og reise. Så blir kanskje prisen 666 kroner da, sier Møller og ler.

At Bulder også kan få noe fysisk mot kundene, tror Møller kan være lurt.

– Vi har akkurat lansert at vi kommer med virtuelle kort også, som da blir det helt motsatte. Det skal vi leke oss med utover høsten. Men vi som digitalbank har jo ingen fysisk kontakt med kundene våre, så dette metallkortet kan være med på å skape en fysisk kontakt, sier han.

Møller forteller at Bulder ikke kan, med garanti, si at kortene kommer til å bli produsert, ettersom at han heller ikke har fått det siste kortet som er blitt designet i sine egne hender. Det hele står på antallet bestillinger.