KARRIERE

DNB-topp slutter

Markedsdirektør Aina Lemoen Lunde var ønsket videre i en ny rolle, men valgte å forlate DNB etter ni år i banken.

Aina Lemoen Lunde, divisjonsdirektør, konsernmerkevare, marked og salg i DNB.
Publisert Sist oppdatert

DNB er så vidt i gang med en storstilt omorganisering som skal redusere staben med 500 ansatte. Nå har markedsdirektøren gitt selskapet beskjed om at hun slutter etter ni år. Det skriver Lunde selv på Linkedin.

Lunde ankom banken som kreativ leder i 2015, før hun ble markedsdirektør året etter. Hun forlater nå rollen som leder for marked, merkevare og salg. 

– Etter flere fantastiske og lærerike år i DNB har jeg nå bestemt meg for å takke for meg, skriver Lunde.

Hun avslører at banken var ønsket henne videre i en ny rolle, som divisjonsdirektør i personmarkedet under konserndirektør Maria Ervik Løvold, men takket nei.

– Jeg kjenner at min tid her er ferdig, og at jeg har fullført det jeg kom hit for å gjøre, skriver hun.

Avgangen ble først omtalt av Kampanje.

Lunde har ledet en avdeling med om lag 100 ansatte, med hovedansvaret for markedsføring, merkevare og brukeropplevelse i digitale kanaler.

Det er gjort flere endringer i DNB-ledelsen i det siste. Tidligere i år ble det kjent at tidligere konserndirektør for personmarked, Ingjerd Blekeli Spiten, måtte forlate banken. Denne uken ble det også kjent at Sbanken-sjef Øyvind Thomassen får ny jobb som sjef for digitale salg i både DNB og digitalkonseptet.

Ifølge Lunde har hun flere spennende planer fremover. Blant annet skal hun skrive en ny fagbok.