REKLAME

En av tre reagerte negativt på pride-reklame fra DNB

Pride-reklamen til DNB falt ikke i god jord hos dem som så den.

Et bilde fra DNBs pride-reklame.
Publisert Sist oppdatert

I juni promoterte DNB en reklamefilm som skulle vise DNBs engasjement inn mot Pride. 31 prosent som så filmen, reagerte negativt, det skriver Kampanje. Totalt ble syv reklamefilmer målt. I tillegg til å være den minst likte av de åtte filmene, var DNBs reklame nest minst likt med 14 prosent. Den minst likte var Onecall med 12 prosent.

Markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde, forteller til avisen at filmen også gikk på under Pride-måneden i fjor. Da scoret den høyere på liking enn hva den gjorde denne gangen.

- Som regel vil gjenbruk av filmer styrke liking, men vi ser på tallene våre at likingen av filmen samsvarer med støtten til Pride i befolkningen, og den er dessverre redusert i år, sier Lemoen Lunde til Kampanje.