SPARING

Kron når milepæl etter kjempevekst

Spare-appen Kron er nå fusjonert inn i Storebrand Bank, som kan vise til stor vekst gjennom hele 2024.

Camilla Leikvoll, konserndirektør PM i Storebrand og adm. dir. i Storebrand Bank
Publisert Sist oppdatert

9. desember gikk Kron, som nylig ble implementert i Storebrand Bank, over 100.000 kunder for første gang. Gjennom året har Kron-appen hatt en kundevekst på 52 prosent.

– Vi visste jo da vi kjøpte Kron at det var en tjeneste som engasjerte og hadde tilfredse kunder. Det var en av tingene vi var spente på om vi ville klare å opprettholde, men vi har bare sett en fortsettelse i veksten, sier konserndirektør privatmarked for Storebrand Bank, Camilla Leikvoll, til BankShift.

Kundeveksten i Kron har vært stor, men kapital under forvaltning har økt enda kraftigere for Storebrands spare-app. Kapital under forvaltning er nå på over 24 milliarder kroner. Det tilsvarer en vekst på 95,8 prosent så langt i år, fra 12,3 milliarder kroner.

– Vi var jo veldig imponert over veksten til Kron da vi kjøpte selskapet, men den har bare eskalert som en del av Storebrand. Vi har virkelig fått ut potensialet i produktet, så det er utrolig gøy, sier Leikvoll.

Assosiert merkevaren med Storebrand

Hun forteller at Storebrand ikke har brukt tid på å markedsføre Kron, som banken brukte 400 millioner kroner på å kjøpe, men heller fokusert på å vise folk at tjenesten nå er en del av Storebrand-konsernet.

– Kron var ikke en veldig kjent merkevare, men vi har ikke hatt behov for å bygge den som en merkevare. Vi har heller vist at dette er en tjeneste Storebrand leverer og assosiert Kron med Storebrand, sier Leikvoll.

Målet for Storebrand er fortsatt vekst, både for banken og Kron. Nye produkter og tankegangen til Storebrand Bank om fremtiden til Kron-appen, kan du lese her: