REKLAME

Sparebank 1 med stikk til DNB i ny reklame

En ny reklamefilm fra Sparebank 1 blir beskylt for å være et stikk til konkurrenten. 

Sparebank 1 lager sin egne «episke» reklame.
Publisert

Kampanje, som er en nettavis for media- og kommunikasjonsbransjen, skriver at den nye Sparebank 1 reklamen som i disse dager kjøres ut på TV-skjermen er et stikk til DNB. I reklamen parodierer Sparebank 1 «episke reklamer» som for eksempel reklamen DNB hadde i forbindelse med #huninvesterer-kampanjen.

– Vi tok utgangspunkt i at denne gjengen ville nå ut til folket ved å lage sin egen fondsreklame. Og med et kjapt scan over hva som er laget av den type reklame i Norge de siste årene, velger de å lage sin egen «store, episke, musikkdrevne fondsreklame». Uten noe særlig annet budskap enn at fond er lurt for absolutt alle, sier Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke i Morgenstern til Kampanje.

Det er Morgenstern som står bak reklamefilmen. Kampanje skriver at DNB er kjent for sine energiske reklamefilmer med både dans og ikke minste kjente lydspor fra noen av verdens største artister. I en artikkel fra 2019 skriver Kampanje at Beyoncé ga DNB tillatelse til å endre en ikonisk låt.

Hverken Morgenstern eller Sparebank 1 bekrefter eller avkrefter overfor Kampanje at reklamen er ment som et stikk til konkurrenten.

Se reklamefilmen her: