VAREMERKE
Storbanken vil varemerke fotball-initiativ
Sparebanken Vest har store ambisjoner for det videre arbeidet til «jenter vil mer»-initiativet.
Sparebanken Vest sendte forrige uke inn en søknad om å varemerke «JENTER VIL MER – Sparebanken Vest». Det fremgår av Patentstyrets register.
Målet med initiativet er å løfte jentefotballen, og banken rapporterer om 569 mottatte søknader om støtte til jentelag på Vestlandet.
Jenter vil mer-kampanjen skapte oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt da Sparebanken Vest lanserte initiativet i fjor, og filmen ble sett av mange.
– Kampanjen har vært med på å endre holdninger, og over 300 jentelag på Vestlandet har allerede fått støtte til treningsleir, fotballdag eller trenerkompetanse, sier Øyvind Harkestad, merkevaresjef i Sparebanken Vest.
– Vi har store ambisjoner for Jenter vil mer fremover, og i den forbindelse var det naturlig å søke om varemerkeregistrering, forteller Harkestad videre.
Han legger til at de i høst har fått inn over dobbelt så mange søknader om støtte som i fjor, og sammen med professor Siv Skard og NHH har banken nylig gjennomført en ny og enda større undersøkelse enn den som den første kampanjen var basert på.
– Vi ser veldig frem til å presentere funnene herfra, og bidra til å løfte jentefotballen og å skape like muligheter for både jenter og gutter, sier Harkestad.