KARRIERE
Vipps henter Foodora-sjefen
Elisabeth Marie Myhre bytter ut rosa med oransje, når hun nå går fra jobben som toppsjef i Foodora Norge til ny lederstilling i Vipps Mobilepay.
Elisabeth Marie Myhre og Rune Garborg
Ilja C. Hendel
Elisabeth Marie Myhre har vært sjef for Foodora Norge siden 2019. I mai begynner hun i ny jobb som leder for Vipps-avdelingen «Mennesker og Merkevare», en stilling som har stått tom siden Even Westerveld ble hentet inn som kommunikasjonsdirektør i DNB.
Der får hun ansvaret for både markedsføring, kommunikasjon, samfunnsansvar, merkevarebygging, kultur, lederutvikling og HR.
– Jeg har hatt fire utrolig spennende og lærerike år i Foodora, og jeg følte at tiden var moden for nye utfordringer. Når muligheten åpner seg i et av Norges mest spennende selskaper så kunne jeg ikke takke nei, sier Myhre i en pressemelding.
Det er ikke først og fremst en HR-sjef eller leder for marked og kommunikasjon som hentes, ifølge Vipps-sjef Rune Garborg.
– Der har vi allerede de beste i bransjen. Det Myhre skal hjelpe Vipps Mobilepay med er å gjøre kulturen vår til en enda viktigere del av hvordan vi lykkes både kommersielt og finansielt i en tid der vi som selskap skal nå svært ambisiøse mål, sier han.
Før Myhre begynte i Foodora Norge, jobbet hun i Orkla Ventures, tidligfase-prosjektet til mat-giganten som nå er skrinlagt. Hun har også sittet i styret i den digitale gjenbruksbutikken Tise.
Myhre er også tilknyttet Sondo Capital som «venture partner». Der bidrar hun med vurderinger av potensielle investeringer, sparrer og gir råd til gründerne i porteføljeselskapene.
En versjon av denne saken ble først publisert av vår søsteravis Shifter.