SAMARBEID

Vipps inngår samarbeid med Modish

Samarbeidet sikter seg inn mot butikker som vil samle kundedata og forbedre kommunikasjon.

Kommersiell leder Vegar Heir i Vipps og daglig leder Trond Viggo Larsen i Modish.
Publisert

I dag kunngjorde Vipps et nytt samarbeid med det norske teknologiselskapet Modish

Alliansen har som mål å forbedre brukeropplevelsen for Vipps sine kunder med integrerte løsninger fra Modish. Målet med samarbeidet er å gjøre det enklere og mer effektivt for brukerne å utføre betalinger og andre økonomiske transaksjoner. 

– Vi har allerede gode samarbeid med lojalitetsplattformer for de største selskapene og kjedene. Med Modish på laget har vi også en lojalitetsplattform som er tilpasset frittstående butikker og kjeder som har opptil 30 butikker, sier kommersiell leder i Vipps, Vegar Heir, i en pressemelding.

Samarbeidet skal la butikker som tilbyr Vipps-tjenester, bruke Modish-plattformen til å samle og strukturere kundedata, samt kommunisere med sine kunder via SMS, e-post, app, sosiale medier og Google. 

Heir mener at Modish-plattformen er bygd på den samme forenklingsvisjonen som Vipps. 

– Derfor tror vi at dette samarbeidet er en perfekt match for begge parter.

Modish er fra tidligere partner av blant annet Shopify, Microsoft, Google og Meta.