PENGESPILL

DNB-kunde spilte bort penger via svartelistet selskap – nå tilbakebetaler banken

DNB lot 200.000 kroner gå til et svartelistet selskap – nå har de komme til en enighet med kunden.

DNB Markets tror rentetoppen kan være nådd.
Publisert

I fjor høst sprakk en spilleavhengig 21 år gammel kunde i DNB og spilte bort 200.000 kroner. Det er forbudt for banken å overføre penger til utenlandske spillselskaper. For å komme seg rundt det sendes pengene via tredjepartsselskaper. Disse selskapene blir identifisert og satt opp på Lotteritilsynets svarteliste. Listen blir sendt ut til bankene.

DNB lot likvel kunden sende 200.000 kroner til et av selskapene på svartelistet, det skriver Aftenposten. Banken visste at kunden hadde spilleproblemer og han har tidligere spilt bort 1,8 millioner kroner. DNB vant den saken hos Finansklagenemnda. Nylig klagde kunden banken inn til nemnda for de 200.000 kronene som var borte, nå har partene kommet til en minnelig løsning og saken er trukket fra nemnda.

– Jeg er fornøyd. Det er en god avtale for meg, sier kunden til Aftenposten.

Avtalens innhold er konfidensielt.