TEKNOLOGI
Kunder fikk tilgang til andres konto etter teknisk flyttesjau: «Ingen feilaktige overføringer skal ha blitt gjennomført»
Feilen som ga DNB-kunder tilgang til andres VPS-konto, ble rettet rett før klokken 14 mandag.

Feilen som førte til at flere av DNBs sparekunder fikk tilgang til andre kunders VPS-konto mandag formiddag, er rettet.
Feilen skyldtes ifølge DNBs presservakt en «generell ustabilitet» i systemene etter helgens tekniske oppgraderinger for 900.000 kunder.
«Etter tips fra en kunde avdekket vi at et fåtall innloggede aksjekunder i en begrenset periode mandag morgen kan ha sett opplysninger om en annen kunde», skriver DNB i en epost til BankShift.
Aksjehandel i DNB og Sbanken fungerer nå som normalt. «Ingen feilaktige overføringer skal ha blitt gjennomført i perioden», ifølge DNB.
«Vi gjennomgår også alle aksjeordre for å forsikre oss om at ingen har lagt inn ordre på andres vegne,» skriver banken til BankShift.
Kunder som ikke har vært innlogget i det aktuelle tidsrommet har ikke hatt noen opplysninger på avveie, forsikrer DNB.