TEKNOLOGI

Kunder fikk tilgang til andres konto etter teknisk flyttesjau: «Ingen feilaktige overføringer skal ha blitt gjennomført»

Feilen som ga DNB-kunder tilgang til andres VPS-konto, ble rettet rett før klokken 14 mandag.

Skjermdump. Spareproduktene til DNB opplevde utfordringer etter flyttingen til Sbankens systemer.
Spareproduktene til DNB opplevde utfordringer etter flyttingen til Sbankens systemer.
Publisert

Feilen som førte til at flere av DNBs sparekunder fikk tilgang til andre kunders VPS-konto mandag formiddag, er rettet. 

Feilen skyldtes ifølge DNBs presservakt en «generell ustabilitet» i systemene etter helgens tekniske oppgraderinger for 900.000 kunder.

«Etter tips fra en kunde avdekket vi at et fåtall innloggede aksjekunder i en begrenset periode mandag morgen kan ha sett opplysninger om en annen kunde»,  skriver DNB i en epost til BankShift.

Aksjehandel i DNB og Sbanken fungerer nå som normalt. «Ingen feilaktige overføringer skal ha blitt gjennomført i perioden», ifølge DNB.

«Vi gjennomgår også alle aksjeordre for å forsikre oss om at ingen har lagt inn ordre på andres vegne,» skriver banken til BankShift.

Kunder som ikke har vært innlogget i det aktuelle tidsrommet har ikke hatt noen opplysninger på avveie, forsikrer DNB.