FINTECH
Neonomics og Kameo finner tonen
Folkefinansieringsplattformen blir første nye kunde etter Neonomics’ lansering av den nye open banking-plattformen, Nello Pay.
Det har gått to måneder siden Neonomics lanserte Nello Pay, som en etterfølger til selskapets eksisterende checkout-løsning. Den er laget for å gjøre konto-til-konto-betalinger til et så attraktivt alternativ til kort som mulig. Dette til tross for at Nello blir en av få open banking-løsninger som også tilbyr kort som betalingsalternativ.
– Dette er mer enn bare en forbedring – det er et stort skritt fremover. I stedet for bare å legge til nye funksjoner i vår checkout, har vi gått tilbake til kjernen og bygget et produkt fra bunnen av, for å virkelig møte kundenes behov og overgå deres forventninger, sa produktsjef Christoffer Lund i en pressemelding ved lanseringen i oktober.
Sluttbrukeren blir førsteprioritet
Neonomics-gründer og -sjef Christoffer Andvig fulgte opp med å forklare at forretningsmålene altfor ofte er blitt prioritert foran sluttbrukeren av aktører i open banking-markedet.
– De siste to årene har vi vridd virksomheten mot en B2B2C-modell. Lanseringen av Nello Pay vil forsterke det. Om vi ikke klarer å få sluttbrukerne til å ta i bruk open banking-løsninger vil hele økosystemet falle sammen.
Første nye kunden
Nå presenteres den første nye kunden etter at Nello Pay-lanseringen.
Det er folkefinansieringsplattformen Kameo som har valgt Nello Pay for å gjøre det enklere for norske og svenske folkeinvestorer å overføre penger fra egen bankkonto til Kameo-plattformen.
- Vi er svært glade for samarbeidet med Neonomics og for muligheten til å bruke Nello Pay til å forbedre investorenes brukeropplevelse på plattformen vår. De tilbyr en teknisk smidighet og kostnadseffektivitet som skiller dem fra andre i markedet», sier Sebastian Martens Harung, administrerende direktør og medgrunnlegger av Kameo i en pressemelding.