MERKEVARE
Undersøkelse: DNB er blant landets mest «arrogante»
Banken på topp ti-liste over «arrogante merkevarer», sammen med blant annet Tesla og Hafslund.
I en nylig gjennomført merkevareundersøkelse, Brand Asset Valuator-undersøkelsen, ble DNB rangert som en av de mest arrogante merkevarene i Norge. Det melder Kampanje.
BAV-undersøkelsen har listet over 600 merkevarer i Norge. DNB kommer på topp ti-listen sammen med blant annet merker som X, Tesla, Hafslund, Louis Vuitton og Unibet.
– Vi har sett at hele bransjen gjør det dårligere på målinger av kundetilfredshet, merkevare og omdømme, men det betyr naturligvis ikke at vi er fornøyde med resultatene, sier kommunikasjonssjef i DNB, Øystein Kløvstad Langberg til Kampanje.
Han la til at DNB har iverksatt tiltak for å forbedre kundetilfredsheten og merkevarens omdømme. Langberg understreket også at DNB har observert en økning i antall kunder som velger å flytte boliglånet sitt til banken.
– Vi noterer oss funnene til BAV, og synes det er synd at folk ifølge denne undersøkelsen oppfatter oss som arrogante. Våre egne undersøkelser viser heldigvis et mer nyansert bilde, og vi er blant annet glade for at vi ser en bedring i kundetilfredsheten hittil i år. Vi ser også at flere og flere av dem som flytter boliglånet sitt, velger å komme til oss.
DNB ønsker ikke å kommentere saken ytterligere.